BM - OKF

 

ORFK

 

NAV

 

 

MOL

 

HVESZ

 

Volánpack

 

    Veszélyes áru szállítás/ Közút (ADR) /alagutak

 

Az M6-os autópályán egy alagútláncolat épült, melyre aMecsek Autópálya Koncesszió Zrt. elkészítette az úthasználók tájékoztatására 3 nyelvű (magyar, angol, német) tájékoztatóját. A tájékoztató dokumentum még nem ad információt arra vonatkozóan, hogy a veszélyes árut szállító járműveknek milyen előírásokat kell betartani, illetve milyen alagútkorlátozás szerint kell az ADR értelmében a tevékenységet végezni.  

 

 

Az alagutakat Budapest – Mohács irányában A,B,C,D jelű megnevezésekkel látták el, mely igen megtévesztő lehet azon járművezetők számára, akik az ADR előírásait jól ismerik, hiszen az alagutak osztályozása is ezeknek a betűknek (A,B,C,D,E) a felhasználásával történik.

Az alagút besorolások és a KRESZ előírások ezen a területen megjelenő hiányosságai miatt mind a négy alagút, „A” alagútkorlátozási kategóriába sorolandó, így az alagút teljes láncolata jelenleg a veszélyes áruk szállítására korlátlanul használható.

Néhány fontosabb adat az alagút láncolatról és az alagutak biztonsági berendezéseiről:

 

 

1. Változtatható jelzésképű tábla.

2. Menekülő útvonalak.

3. Zártláncú biztonsági TV kamera 24 órás készenléti szolgálattal.

4. Segélykérő fülke 150 méterenként telefonnal és poroltóval.

5. Nyomógombos segélyhívó készülék és tűzjelző 50 méterenként.

6. Az „A” jelű alagútban 3 vészátjáró 300 méterenként, „C” jelű alagútban 2 vészátjáró 

    300méterenként.

7. Hangosbeszélő, rádióadás megszakításának lehetősége, tűzjelző rendszer,

    látótávolság ellenőrző rendszer, szellőztető rendszer.

 

 

 

Az M6 autópálya alagút biztonsági tájékoztatója