BM - OKF

 

ORFK

 

NAV

 

 

MOL

 

HVESZ

 

Volánpack

 

 Veszélyes áru szállítás / Belvíz (ADN)

A veszélyes áruk nemzetközi belvízi szállítására vonatkozó szabályzatot a 2/1982. (II.22.) KPM rendelet tette a magyar jogrendszer részévé. Utolsó módosítását a 32/2005. (VI.2.) GKM rendelet törvényesítette.

2000. évi XLII. törvényszól a vízi közlekedésről

A belvízi szállításra vonatkozóan 2001. 06. 22-én hatályba lépett a CMNI (belvízi árufuvarozási szerződések), majd ezt a területet az Országgyűlés a 2005. évi CXLI törvénnyel a legfelsőbb jogalkotói szinten is szabályozta.

 

A VESZÉLYES ÁRUK FOLYAMI SZÁLLÍTÁSÁRA ÉS ELLENŐRZÉSÉRE VONATKOZÓ FONTOSABB JOGSZABÁLYOK 

*  Az új ADN megerősítéséről az Országgyűlés döntött, a 11/2004. (III.10.) Országgyűlési Határozatával.. A Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodást (ADN) 2009. évi III. törvény 2000. május 26. napján hirdette ki.

*  2013. évi CXI. törvény rendelkezik,  Genfben, 2000. május 26. napján kelt, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodáshoz (ADN) csatolt Szabályzat kihirdetéséről és belföldi alkalmazásáról. 

 

*57/2011. (XI.22.) NFM rendelet a vízi közlekedésről (Hajózási szabályzat) szól.

 

* 45/2011. (VIII.25.) NFM rendelet a folyami információs szolgáltatások szakmai és működtetési szabályait rendezi.

* 77/2011. (XII. 21.) NFM rendelet a vízi közlekedési balesetek és a vízi közlekedési események vizsgálatának részletes szabályairól rendelkezik.

A 13/1996. (VI.28.) BM rendelet képezi az alapját a vízi közlekedés rendőrhatósági igazgatásának és az ADN szabályok betartása rendőrhatósági ellenőrzésének.

A 28/2000. (XII.18.) KöViM rendelet a hajózási tevékenység engedélyezésének rendjéről (veszélyes áru szállítás engedélyezésének feltételeiről) szól.

A 39/2003. (VI.13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjét rögzíti. Pl. a veszélyes árut szállító hajó éjszakai megvilágításáról rendelkezik.