Veszélyes áru szállítás / Belvíz (ADN)
A veszélyes áruk nemzetközi belvízi szállítására vonatkozó szabályzatot a 2/1982. (II.22.) KPM rendelet tette a magyar jogrendszer részévé. Utolsó módosítását a 32/2005. (VI.2.) GKM rendelet törvényesítette.
2000. évi XLII. törvényszól a vízi közlekedésről
A belvízi szállításra vonatkozóan 2001. 06. 22-én hatályba lépett a CMNI (belvízi árufuvarozási szerződések), majd ezt a területet az Országgyűlés a 2005. évi CXLI törvénnyel a legfelsőbb jogalkotói szinten is szabályozta.
A VESZÉLYES ÁRUK FOLYAMI SZÁLLÍTÁSÁRA ÉS ELLENŐRZÉSÉRE VONATKOZÓ FONTOSABB JOGSZABÁLYOK
Az új ADN megerősítéséről az Országgyűlés döntött, a 11/2004. (III.10.) Országgyűlési Határozatával.. A Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodást (ADN) 2009. évi III. törvény 2000. május 26. napján hirdette ki.
2013. évi CXI. törvény rendelkezik, Genfben, 2000. május 26. napján kelt, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Belvízi Szállításáról szóló Európai Megállapodáshoz (ADN) csatolt Szabályzat kihirdetéséről és belföldi alkalmazásáról.
57/2011. (XI.22.) NFM rendelet a vízi közlekedésről (Hajózási szabályzat) szól.
45/2011. (VIII.25.) NFM rendelet a folyami információs szolgáltatások szakmai és működtetési szabályait rendezi.
77/2011. (XII. 21.) NFM rendelet a vízi közlekedési balesetek és a vízi közlekedési események vizsgálatának részletes szabályairól rendelkezik.
A 13/1996. (VI.28.) BM rendelet képezi az alapját a vízi közlekedés rendőrhatósági igazgatásának és az ADN szabályok betartása rendőrhatósági ellenőrzésének.
A 28/2000. (XII.18.) KöViM rendelet a hajózási tevékenység engedélyezésének rendjéről (veszélyes áru szállítás engedélyezésének feltételeiről) szól.
A 39/2003. (VI.13.) GKM rendelet a vízi közlekedés rendjét rögzíti. Pl. a veszélyes árut szállító hajó éjszakai megvilágításáról rendelkezik.